با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تعیین معیارهای رتبه بندی تا 3ماه دیگر/همه معلمان رتبه بندی می شوند
زیارت عاشورا

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق دستمزد می شود. با این حال سازمان مدیریت و برنامه ریزی 110 درصد به آموزش وپرورش اختصاص دارد. یعنی اگر رقم بودجه آموزش وپرورش 100 درصد بوده سازمان مدیریت و برنامه ریزی 10 درصد بیشتر اختصاص داده است اما با این حال باز هم بدهکار است.

کار های مقدماتی طرح رتبه بندی انجام شده است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این رابطه البته بحث رتبه بندی معلمان نیز مطرح شده است و لایحه آن در دولت مطرح شده و بخشی از آن در هیئت وزیران به تصویب رسیده و باید در این معاونت کارهای حقوقی آن به انجام برسد که بتوانیم آن را در ابتدای سال 94 عملیاتی کنیم که نتیجه دغدغه خاطرها برای معاش فرهنگیان در اینجا ظاهر خواهد شد.

25 هزار فرهنگی در سال 94 بازنشسته می شوند

وی خاطر نشان کرد: حدود 25 هزار نفر سال 93 در وزارت آموزش وپرورش بازنشسته می شوند در سال گذشته 110 میلیارد کم داشتیم که مجبور شدیم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرض کنیم و باعث شد تا در تمام پرداخت های ما تاثیر بگذارد در سال 94 نیز حدود 25 هزار نفر بازنشسته می شوند که اگر تمام بودجه اختصاص پیدا کند دیگر مشکلی نخواهیم داشت و بدهی های خود را پرداخت می کنیم و همزمان با بازنشستگی فرهنگیان پاداششان نیز پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی ادامه داد:جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان توسط دولت اعلام خواهد شد اما آنچه که تا کنون مشخص شده این است که معلمان را بر اساس تحصیلات، سابقه و فعالیتهایی که انجام داده اند در سه رتبه طبقه بندی کنید که البته یک رتبه دیگر وجود دارد که به این ترتیب است: پایه، خبره، عالی و ارشد که معیارهای آن را باید دولت تصویب کند و پس از تصویب دولت هر کدام از فرهنگیان را در این قالبها ریخته می شوند که ممکن است هر فرهنگی در رتبه ای از این طرح بر اساس معیارها قرار گیرد.

آغاز طرح رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه

وی اضافه کرد:  ملاکهای اولیه طرح رتبه بندی فرهنگیان تحصیلات، مدرک، سابقه، ابتکاراتی که به خرج داده اند، دوره های آموزشی که گذارنده اند، آثار قلمی و فعالیتهای هنری که انجام داده اند همه جزء معیارها هستند و موظفیم تا اول مهر بحث رتبه بندی معلمان را انجام دهیم که البته باید تمام این معیارها در دولت به تصویب برسد و بر اساس این معیارها تا ابتدای مهر احکام صادر شود که کف و سقف افزایش حقوق بین 160تا 600 هزار تومان خواهد بود.

همه معلم ها مشمول طرح رتبه بندی می شوند / قسمت الف حقوق بین 160 تا 600 هزار تومان افزایش دارد

حجت الاسلام و المسلیمین ناصری زنجانی  گفت: همۀ معلمان شامل این طرح خواهند شد که البته بر اساس معیارها ممکن است هر کدام از معلم ها در یک رتبه خاص قرار گیرند. البته فرهنگیان سراسر کشور بدانند این 160 هزار تومان کف فقط در مورد بند الف فیش حقوقی شامل حق شغل، فوق العاده مدیریت، حق شاغل هر سه بند قسمت الف حقوق است. البته امکان دارد در بندهای دیگر نیز افزایش داشته باشند .

همه مسئولان دغدغه معیشت فرهنگیان را دارند

وی افزود: همه جلسات شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش  بحث معیشت فرهنگیان مطرح می شود و همۀ مسئولان در این زمینه دغدغه دارد اما توانمان محدود است و از کارمان در این موضوع رضایت نداریم و اینکه نتوانستیم حقوق و اضافه کاریهای آنها را پرداخت کنیم بسیار ناراحت هستیم و همکاران بازنشسته نیز طلب هایی از وزارتخانه دارند که از این ناراضی هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: البته تلاش لازم را در این زمینه انجام دادیم همۀ مسئولان آموزش وپرورش از وزیر تا معاونین و حتی دولت نیز برای این موضوع تلاش کردند.

وی گفت: روز 8 فروردین سال 94 به همراه وزیر معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش و بنده خدمت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودیم و همه موارد در زمینه مشکلات مالی و معوقات فرهنگیان مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی  تصریح کرد: مهمترین اولویت ما در سال 94 معاش فرهنگیان است و توجه ویژه ای داریم که فرهنگیان از نظر معاش مشکل دارند چه آنهایی که در بخش آموزشی قرار دارند و چه کارکنانی که در بخش اداری هستند و همۀ اینها بدلیل آن است که تعداد کارکنان آموزش وپرورش زیاد است و هر رقمی که بخواهد به حقوق آنها زیاد شود رقم بسیار بالایی است.

وی یاد آورشد: البته بحث ساماندهی نیروی انسانی و تقویت مشارکت های مردمی کارهایی است که جزء برنامه ها است و نقش ما در این زمینه این بود با رایزنی هایی که با کمیسیون مربوطه در مجلس داشتیم توانستیم سه هزار میلیارد تومان بیشتر از آنچه دولت برای ما اختصاص داده بود به بودجه اضافه کنیم که اگر این پولها حاصل شود گشایشی در معیشت فرهنگیان ایجاد می شود البته ممکن هم هست که وصول نشود.


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, | 19:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |